Шановні колеги, плануйте участь! 6.06.2018 відбудеться Smart
Prime на тему "Репутація".
Реєструйтесь на захід за посиланням: https://goo.gl/vHNu9g
Щоб
надихнути вас зануритись у цю багатошарову, глибоку і цікаву тему,
пропонуємо уривок із книги Оксани Тодорової "Майбутнє: тренди та
ідеї".
Придбати книгу можна онлайн: Оксана Тодорова «Майбутнє: тренди та
ідеї» 272 стр, цв.ил., твердый переплет. ISBN
978-617-7315-14-7
Замовити книжку
У сучасному світі не тільки підвищилася концентрація, а й зросла
швидкість змін. У тому числі і перш за все — в інформаційному полі. Змінилася
і сама модель комунікацій: на зміну вертикальному монологу приходить
горизонтальний діалог, точніше полілог: «кожен може розмовляти з кожним і
кожен може впливати на інших».
І це чималий виклик для фахівців у сфері комунікацій. Сьогодні в
горизонтальній моделі поширення інформації ми бачимо два важливі чинники:
низький рівень відповідальності з боку ретрансляторів і високий рівень
їхньої мотивації встигнути першим передати новину.
Це веде до двох важливих наслідків. По-перше, стрімко зменшується час
новинного циклу. Новини, особливо негативні, поширюються тепер за хвилини і
навіть секунди (цей процес нагадує спалахи салюту на нічному небі). По-друге,
знижується рівень достовірності інформації. Багато хто з
«ретрансляторів» часто навіть не витрачає час на перевірку реальності
тієї чи іншої новини — йому важливіше встигнути повідомити в числі
перших про цю новину, поки її не витіснили інші новини. І дуже важливо
встигнути це зробити якомога раніше за інших.
І тут важливим стає поняття віри у можливість тієї чи іншої події, а не її
достовірність. Усе рідше використовується класичний новинний цикл: подія →
«упаковування» в реліз → надсилання у ЗМІ → перевірка → створення новини у
стандартах конкретного медіа → розміщення на ресурсі медіа → засвоєння
інформації аудиторією ЗМІ.
Сьогодні все більше домінує принцип «встигнути першим передати далі
яскраву новину, поки не охолов інтерес до неї». І чим гарячіша, чим тривожніша
ця новина, тим вища у медіа спокуса швидко запостити її у себе навіть без
додаткової перевірки, аби тільки залучити побільше уваги до свого
ресурсу.
Мільйони споживачів сьогодні мають доступ до інших мільйонів споживачів
через власні акаунти в соціальних мережах. І їхня поведінка, їхні слова можуть
не просто вплинути на репутацію компанії — вони здатні знищити саму компанію.
Навіть не зі зла, а просто тому, що це було «яскраво і
цікаво».
Як цьому запобігти? Як зменшити ризик «лісової пожежі» від одного
випадково кинутого сірника?
Операційно — команда управління комунікаціями компанії повинна побудувати
систему моніторингу інформаційного простору в режимі 24/365 і бути готовою до
оперативної й адекватної реакції на появу як позитивної, так і негативної
інформації. Цей принцип побудований на метафорі «гасіння пожежі». Проте
набагато ефективнішим є інший шлях: використовувати стратегічний підхід, який
доповнює, а не замінює операційну готовність «пожежних». Суть такого підходу
— взяти управління репутацією, а отже, і майбутнім компанії, у власні
руки.
Коментує Андрій Кашпур, експерт з комунікацій,
керівник Reputation Lab: «“Репутація — це сьогоднішня довіра до ваших
майбутніх дій, заснована на підтверджених (суб’єктивно достовірних) вчинках
у минулому”, — таке визначення було сформульоване за результатами роботи
в ReputationLab. Це означає, що ви можете формувати своє успішне
майбутнє, постійно підтверджуючи це своїми вчинками. Але швидко
реагувати сьогодні вже недостатньо. Необхідно проектувати такі ситуації, у
яких мінімізується сам факт виникнення негативних ситуацій. Простий
приклад: зміцнюючи власну репутацію, ви знижуєте імовірність атаки на вас з
боку ваших конкурентів. Просто тому, що робите таку атаку економічно
невигідною: витрати перевищать можливий прибуток агресора. Більш складний
шлях — це проектування у майбутньому таких ситуацій, у яких ви будете мати
унікальну перевагу. Наприклад, ви можете запропонувати унікальну послугу
(або продукт), яка у вас вже є або яку можна швидко створити з мінімальними
витратами. Тоді вам залишається тільки зробити так, щоб ця послуга (продукт)
стала актуальною і затребуваною у потрібний момент часу. І ви стаєте
її унікальним постачальником. Така актуалізація можлива й економічно
доцільна, коли у вас є репутація і ваші минулі успіхи стають
фундаментом довіри до майбутніх пропозицій, навіть якщо вони в даний
момент не є актуальними для клієнта. Простий приклад: iPod — iPhone — iPad
— Apple Watch — ...
Проектування майбутнього також дозволяє вам бачити і відпрацьовувати сценарії
можливої зміни траєкторії розвитку (як особистої, так і цілих ринків). Тобто,
бути більш готовими, ніж ваші опоненти й конкуренти, до тих динамічних
трансформацій, які відбуваються сьогодні повсюдно. Один із ключових
принципів future development: варіантів майбутнього — багато, і
найбільш високі шанси на втілення має те майбутнє, у яке повірить найбільша
кількість людей і ресурсів. Іншими словами, недостатньо мати можливість
зробити розумний годинник, недостатньо зробити його швидше за ваших
конкурентів, необхідно ще й побачити майбутню реальність, у якій даний
годинник стане потрібним, і репутацію, щоб переконати велику кількість
людей, що саме їм і саме ваш годинник потрібен.
Таким чином, маючи необхідну швидкість і здатність керувати часом, ви
отримуєте можливість активно впливати на своє власне майбутнє. Більше того, ви
отримуєте здатність проектувати свої перемоги. Перевірте себе — наскільки ви
відповідаєте цим критеріям, і ви побачите, наскільки великими є ваші шанси на
успіх».
У цивілізованих країнах поширення неправдивої інформації присікається на
законодавчому рівні. Наприклад, уряд Німеччини підтримав законопроект,
згідно з яким фейкова новина, розміщена у Facebook, має бути видалена
протягом 24 годин після отримання скарги. Передбачається також, що
адміністратори соцмереж щоквартально муситимуть подавати звіт про те, яким
чином вони відреагували на пропозиції, що надійшли у період скарги. В
іншому випадку передбачено штраф, який стягується з власників
соцмереж. Міністр юстиції та захисту прав споживачів ФРН Хайко Маас
прокоментував ситуацію так: «Кримінально караному підбурюванню і наклепу в
соцмережах має бути так само мало місця, як і на вулиці. Поки що не всі
соціальні платформи серйозно ставляться до скарг користувачів щодо появи
протиправних коментарів або постів. Так, Twitter видаляє лише 1 %
подібного контенту, Facebook — 39 %. Те, що можна працювати більш
відповідально, показують дані Google і платформи YouTube: тут
видаляють до 90 % контенту, на який надходять скарги». Високі суми
штрафів, на думку авторів законопроекту, змусять керівництво соцмереж
дотримуватися нових правил. На осіб, відповідальних за їх порушення,
можна буде накласти штраф у розмірі до 5 млн євро, а компаніям може
загрожувати штраф до 50 млн євро. Якщо даний законопроект приймуть у
нинішньому варіанті, то умови роботи для соцмереж у Німеччині стануть
найжорсткішими у світі.
Придбати книгу можна онлайн: Оксана Тодорова «Майбутнє: тренди та
ідеї» 272 стр, цв.ил., твердый переплет. ISBN
978-617-7315-14-7
Замовити книжку
490 грн. Доставка в
межах Украіни - Нова Пошта.
|